Podhůřím Beskyd a krajinou Poodří zvesela

Kunín, Nový Jičín, Jeseník nad Odrou... Na pohodovém výletě vás čeká spousta důvodů k úsměvu.

Na výletě, který začíná i končí u vlakového nádraží v Suchdole nad Odrou, budete mít mnoho důvodů k úsměvu! Už první zastávka – zámek Kunín – vám jej na tváři vykouzlí. Zeptejte se na čapí pár a uvidíte. Spousta legrace vás čeká také v expozici klobouků i v Laudonově domě v Novém Jičíně. A třešinkou na dortu je nová vtipná cyklostezka vedoucí z Hůrky do Vražného přes Jeseník n. O., kterou zdobí kreslený slovník moravskoslezského nářečí z dílny UAX.

Na trase vás čeká jen minimální převýšení, vede po městských i přírodních cyklotrasách.

Popis výletu

Celková vzdálenost: 34,5 km

Cyklovýlet začíná na vlakovém nádraží v Suchdole nad Odrou. Odtud vás povede cyklotrasa č. 6078 až do Kunína. Jakmile dorazíte k řece Jičínce, dejte se doleva směrem k zámku Kunín – klenotům barokní architektury nejen na severní Moravě a ve Slezsku. Po prohlídce zámku se vraťte zpět a pokračujte podél řeky Jičínky po cyklotrase č. 6175. Ta vás dovede až do Nového Jičína.

Do centra města přijedete po ulici Dukelská, projeďte ulicí Palackého a zamiřte směr Masarykovo náměstí. Jeho krása vás uchvátí… Aby ne, je to jedno z nejkrásnějších náměstí v Česku! Rozhodně se stavte do Návštěvnického centra Nový Jičín – město klobouků v Laudonově domě a užijte si interaktivní expozici klobouků i expozici Generál Laudon. Užijete si tu opravdu spoustu legrace… Neméně zajímavé je Muzeum klobouků v Žerotínském zámku! Věděli jste, že jde o největší muzeum svého druhu na světě?

Od Žerotínského zámku se vydejte po cyklostezce č. 502 až pod Starojitský kopec, k hotelu a restauraci Zámeček. Kousek za ním se cesta rozdvojuje – buď se můžete po žluté dát vzhůru do kopce až ke hradu Starý Jičín, odkud se vám naskytne nezapomenutelný výhled do širokého okolí, a poté sjet zase dolů, nebo prostě pokračujte dál až na starojičínské náměstí, kde odbočte doprava a dejte se cyklostezkou č. 503 přes Vlčnov až do Hůrky.

Z Hůrky už vás povede zbrusu nová cyklostezka s vtipnými popisky a slovníkem moravskoslezského nářečí z dílny UAX z Bernatic nad Odrou. Projedete Jeseníkem nad Odrou, kde se stavte k místní stáčírně minerálky Jesenický pramen a osvěžte se – načepovat si tu minerálku můžete sami a zdarma. Dále jeďte po „UAX stezce“ až do Vražného a na „téčku“ u pohostinství Na Rozcestí se dejte doprava. Pokračujte až do Mankovic (cestou přejedete přes řeku Odru) a odtud už zpět do Suchdola nad Odrou, kde tento okruh končí.

Náš tip:

Budete-li mít chuť, čas a energii, prozkoumejte i půvabné okolí zámku Jeseník nad Odrou s rybníkem. Projděte se po naučných stezkách a objevte krásy přírodní památky Meandry Staré Odry.