Pojeďme spolu do Betléma

Krátký výlet malebným podhůřím Beskyd vás zavede z Kopřivnice až do městečka Štramberk neboli moravského Betléma a zpět. Svačinku si brát nemusíte, občerstvíte se ve Štramberku – odjet totiž bez uší, tedy těch voňavých medových štramberských, by byl hřích! Cestou vás čeká nespočet zajímavých zastávek a dechberoucích výhledů.

Jde o nenáročný cyklovýlet s minimálním převýšením. Trasa je vedená méně frekventovanou silnici a lesem.

Popis výletu

Trasa začíná v Kopřivnici u železniční stanice, v jejíž blízkosti najdete i Lašské muzeum. Na ulici Husova u zimního stadionu se dejte doleva po naučné stezce Lašská – Kopřivnice. Jakmile dojedete ke koupališti, odbočte doleva a pokračujte po žluté až k hradu Šostýn. Po prohlídce hradu se vraťte zpět k rozcestí Šostýn a pokračujte doprava po žluté až k Rozcestí Čarodějnic, kde odbočíte doprava. Cesta vás navede až na cyklostezku.

Jakmile dojedete na rozcestí na Janíkově sedle, vydejte se první odbočkou doprava a pokračujte lesem po stezce Červený kámen. Tato stezka se napojuje na Radegastův okruh, který vás zavede až do Štramberka. Pokračujete po ulici Janáčkova až k mostu přes železnici a po ulici Nádražní dojedete k rozcestí, kde odbočíte vzhůru do ulice Hraničky. Na rozcestníku Pod Botanickou zahradou odbočte doprava a po naučné stezce jeďte až do historického centra města. Cestou minete přírodní památku Kamenárka.

Po prohlídce náměstí a Štramberské trúby (kam také neváhejte vyjet na kole – za kostelem nahoru ulicemi Kopec a Jaroňkova) se na rozcestníku Pod Bílou horou vydejte po naučně stezce Lašská až na Bílou horu. Udělejte si další přestávku na zdejší rozhledně, ze které je krásný výhled na okolní lesy i Štramberk. Naučná stezka Lašská odtud pokračuje dál až do Kopřivnice, k muzeu Fojtství, odkud se už vydejte až ke startu výletu – železniční stanici.