Tam, kde slunce vychází

Vydejte se na úplný východ naší země, do kraje Gorolů! Cestou se pokocháte malebnou beskydskou přírodou, dřevěnkami...

Vydejte se z Mostů u Jablunkova poznávat krásy Těšínských Beskyd. Cyklostezka Trojmezí Radegast CykloTrack vás zavede až do nejvýchodněji položené obce v Česku – Bukovce – a taky k trojmezí, tedy místu, kde se setkávají hranice tří států. Cestou budete míjet malebné roubenky, dřevěný kostelík, kochat se výhledy na Beskydy a řeku Olši překročíte hned dvakrát!

Trasa vede krásnou přírodou převážně po zpevněných lesních cestách. Počítejte s větším převýšením.

Popis výletu

Trasa začíná u železniční stanice v Mostech u Jablunkova. Odtud se vydejte směrem k místnímu ski areálu a budete pokračovat lesní stezkou až k rozcestníku Studeničný. Zde odbočte vpravo a napojte se na cyklotrasu č. 6080, odkud již stezka povede lesy a vesničkami s typickou místní architekturou.

Po pár metrech minete horskou chatu Studeničné, kde si můžete dát něco dobrého, a pokračujte dál lesem až k rozcestníku Polgruň. Zde odbočte vlevo na cyklotrasu č. 561 a jeďte až k vesničce Hrčava. Na jejím začátku se zastavte u Lurdské jeskyně a osvěžte vodou z místní studánky – má prý léčivou moc! Poté pokračujte po stezce dál a buď rovnou zamiřte k asi 250 m vzdálenému dřevěnému kostelíku sv. Cyrila a Metoděje, a nebo se vydejte až k trojmezí, nejsou to ani 2 km odtud.

Od kostela sv. Cyrila a Metoděje po cyklostezce č. 561 až k rozcestí Na Dílku, kde odbočte vpravo a pokračujte až na úplný východ naší republiky – do Bukovce. Jakmile narazíte na křížek (přijde až poté, co minete poštu a potraviny), jeďte rovně po cyklostezce Olše č. 10, která vás povede přes řeku Olši k základní škole v Písku, u níž odbočte vlevo a napojte se na cyklostezku č. 6806. Po několika metrech opět překročíte řeku Olši. Pokračujte až k rozcestníku Plaňava – hájenka, kde se dejte vlevo po stezce č. 6080. Ta vás dovede zpět k rozcestníku Studeničný, odkud po červené dojedete až ke ski areálu.