Za perlami Opavského Slezska

Na 30kilometrovém výletě na vás čekají hned 4 zámky a nejstarší muzeum v Česku!

Rozjeďte se za klenoty Opavského Slezska! Na 30 kilometrech na vás čekají hned 4 zámky a nejstarší muzeum v Česku! Už startovní místo výletu vás uchvátí. Vyjedete totiž z takzvané bílé perly Slezska a bývalého hlavního města rakouského Slezska – z Opavy, odkud vás cyklostezky zavedou až k přímo pohádkovému zámku v Hradci nad Moravicí. Odtud se zpět do Opavy klidně svezte vlakem

Nenáročná cyklotrasa vede po zpevněných cyklotrasách, nefrekventovaných silnicích i přes zámecké parky.

Popis výletu

Výlet začíná u vlakového nádraží v Opavě. Odtud se vydejte ulicí Březinová až ke klášteru Marianum, odbočte doprava na ulici Roosveltova a na křižovatce opět doprava do ulice Tyršova. Ta vás zavede na světelnou křižovatku, přejeďte přes přechod a pokračujte dál až k Ptačímu vrchu s kinetickými sochami ptáků opavského sochaře Kurta Gebauera.

Jeďte dál po NS Městskými parky Opavy, která vás dovede až nejstaršímu muzeu v Česku – Slezskému zemskému muzeu. Poté se dejte zpět k hlavní silnici a na světelné křižovatce přejeďte na druhou stranu a dejte se ulicí Kylešovská. Na konci ulice se dejte doleva k Lidlu a na křižovatce odbočte doprava na hlavní silnici. Po pár metrech zabočte doleva do ulice Mlýnská a po cyklostezce dojeďte až řece Opavě, napojte se na cyklostezku č. 55 Radegast Opava a podél řeky pokračujte až k zámku ve Velkých Hošticích (a v místní restauraci si dejte třeba kofolu).

Z Velkých Hoštic pokračujte po stezce č. 55 až k zámku Kravaře. Odtud jeďte dál po stezce Radegast Opava, dokud nedorazíte ke křižovatce Tyršové a ulice Nábřežní. Tady odbočte doprava a po cyklostezce č. 6055 jeďte směrem Dvořisko a Štítina. V Nových Sedlicích za kapličkou odbočte doprava a pokračujte po cyklostezce č. 6055 až do Raduně. Za kapličkou odbočte doleva a jeďte k zámku.

Odtud jeďte po cyklostezce č. 6055 dál až do Branky u Opavy, přejeďte přes řeku Moravici a odbočte doleva na cyklostezku č. 551. Podél řeky jeďte až do Hradce nad Moravicí. Abyste se dostali až k zámku, odbočte do ulice Opavská, přejeďte most přes řeku Moravici a pokračujte po Svatojakubské cestě až k zámku. Budete muset vyšlapat pořádně prudký kopec, ale za tuhle dřinu budete odměněni nádherným výhledem po okolí a případně prohlídkou jednoho z nejromantičtějších zámků v republice.

Zpět do Opavy jeďte po cyklostezce č. 551, nebo se svezte z Hradce nad Moravicí vlakem.